Hårdvila i veckan

Då var det vilovecka, jag har snart överlevt första blocket i vårens träning. Känner mig lite knockad efter intervaller, intervaller, intervaller förra veckan, men nu gäller det att utnyttja viloveckan fullt ut.

Medans MADMAXJOHAN kör vidare på sitt upplägg med specialpass som KIKV från Aktivitus vilar jag alltså. Måste ta i som satan nästa vecka för att hålla stången!

Det blir nog att hålla igen lite på maten också, att gå från 7-8 timmar träning till 2-3 blir ju lite mindre förbränning.

Men först, som startskottet på viloveckan ska jag köra ett maxtest ikväll. Det ska bli intressant, en första temperaturtagning på hur formen ser ut nu på vintern.

Planerar att köra Team Skys och British Cyclings SCHUKT avancerade uppvärmning innan det blir ”30 min max medeleffekt”.

Wish me luck!

Ett svar till “”

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.